Ne maradj le semmiről! Lájkolj minket facebookon! Tudatos hörcsög

2022. január 14., péntek

Sok kicsi kihívások - Ezt sikerült 2021

 


Év elején kitaláltam magamnak néhány extra takarékoskodó kihívást, hogy megtoljuk egy kicsit a költözős szekeret extrában. Az év végére érve itt az ideje, hogy átnézzük melyikkel mi sikerült.

10 forintos kihívás

Ennek a kihívásnak a lényege az, hogy minden nap annyi 10 forintost raksz egy üvegbe - vagy ahogy én, a virtuális számládra - ahányadik napja van a hónapnak. Elsején 10 forint, másodikán 20 forint, és így tobább. Ha nagyon pro vagy, akkor ezt az év napjaival is lehet csinálni, én minden hónapban újrakezdtem. 


Kerekítsd le kihívás

Ez egy mozgó kihívás, minden hét végén 1000-re kerekítettem azt, ami a számlámon volt. Offline verzióban, készpénzesek ezt úgy csinálják, hogy vasárnap esténként kiborítják az aprót a pénztárcájukból egy perselybe.

Volt olyan hetem, amikor 1 Ft volt a maradék, volt amikor majdnem egy ezres.

52 hetes kihívás

Szerintem ez a legkönnyebb kihívás mind közül: minden héten annyi százast kell félretenni, ahányadik hét van éppen, ráadásul apránként emelkedik a félreraknivaló, úgyhogy meg lehet szokni.

Garázsvásár 

Ez egy ilyen "mozgós" kihívás és kiszámíthatatlan, de még így is egy szemmel látható összeget sikerült belőle a malacba tömni. Ha olvastátok már a garázsvásáros írásomat, akkor tudjátok, de ha tl;dr, akkor az a lényeg, hogy én ezt úgy nézem, hogy nekem ez a pénz már kiment a zsebemből, tehát teljesen felesleges ahhoz mérni az eladási árat, hogy mennyibe került eredetileg, ha csak útban van. 

Egyetlen dolog volt idén, amit nem adtam oda az első alkudónak - mondjuk pofátlan is volt meg bunkó, ami miatt akkor se adtam volna el neki, ha az ár kétszeresét fizeti -, az a gitárszettem volt, aminek azért utána néztem, hogy mi merre a reális ár, és végül egy olyan srácnak sikerült eladnom, aki így is azt mondta, hogy ennyiért ez neki nagyon megérte.

500 Forintos kihívás


 
Na jó, a végére hagytam a legjobbat, mert ki ne szeretne nagy köteg pénzeket nézegetni :) Ezzel a kihívással szkeptikus voltam, mert tudni kell rólam, hogy nem sok pénz megy át a kezemen, ehhez képest mégis csak szép mennyiséget sikerült gyűjteni. Amikor jött egy 500as, be is raktam egy másik fakkba a pénztárcába, és hazaérve ment is a kijelölt befőttes üvegbe. 

Mint mondtam, én nem vagyok készpénzes, így nagyon meglepett, de 15 000 Ft gyűlt össze.

A következő bejegyzésben majd beszélünk róla, hogy mi is lett ezzel a pénzzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése